האם יש מחקרים קליניים פתוחים בישראל?

תוכן עניינים

בישראל קיימים מספר מחקרים קליניים. במדינה יש קהילה רפואית חזקה ומכוני מחקר מכובדים רבים.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות עם מספר רב של מחקרים קליניים פתוחים. ייתכן שהסיבה לכך היא שחוקרים ישראלים מוכנים יותר לחלוק את עבודתם עם מדענים אחרים ברחבי העולם.

מה כרוך בהשתתפות במחקר קליני בישראל?

מחקר קליני הוא תהליך של איסוף נתונים על הבטיחות והיעילות של התערבות רפואית או מכשיר. מחקר קליני נערך עם משתתפים אנושיים על מנת לבחון את הבטיחות והיעילות של טיפולים, נהלים, בדיקות אבחון ומכשירים חדשים.

בישראל נערכים מחקרים קליניים על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל

ומפוקחים על ידי ועדת ביקורת מוסדית (IRB). חשוב לציין כי על כל המשתתפים להיות בני 18 לפחות.

השלב הראשון בהשתתפות במחקר קליני הוא הסכמה להשתתפות. לאחר מכן, תירשם לניסוי או פרויקט מחקר ספציפי שמעניין אותך. לאחר מכן תתבקש למלא כמה שאלונים לפני שניתן יהיה לספק מידע ספציפי יותר על המחקר. לבסוף, תיפגש עם הרופא שלך לבדיקה גופנית לפני שתתחיל

המחקר הקליני בישראל הוא תעשייה גדולה. על פי ההערכות, יותר מ-3 מיליארד דולר הופקו מתעשיית המחקר הקליני ב-2017, שהיווה כ-3% מהתמ"ג של המדינה.

תהליך ההשתתפות במחקר קליני מורכב משלושה שלבים:

1) השלב הראשון ייבדק על ידי רופא שיקבע אם יש לכלול את החולה במחקר. הדבר נעשה על ידי הערכת ההיסטוריה הרפואית של המטופל, מצבו הגופני ומידע רלוונטי אחר.

2) השלב השני כולל קבלת טופס הסכמה לחתימה ואישורו בוועדה אתית לפני תחילת טיפול כלשהו.

3) השלב השלישי כולל קבלת טיפול או אי קבלת טיפול לפי מה שהוחלט בשלב 2.

האם זה מסוכן להשתתף במחקר קליני?

התשובה היא לא. ישנם יתרונות רבים להשתתפות במחקר קליני, כולל היכולת לעזור לאחרים ולעשות שינוי פוטנציאלי בעולם.

מחקר קליני הוא תהליך המאפשר למדענים למצוא טיפולים ותרופות חדשות למחלות. המחקר כולל אדם שמסכים לקחת חלק בניסויים רפואיים שנועדו לעזור להם להבין כיצד הגוף שלו פועל ומה ניתן לעשות כדי לטפל או לרפא מחלה. חשוב לאנשים שרוצים להשתתף במחקרים קליניים לדעת את הסיכונים הכרוכים בתהליך זה, כמו גם את היתרונות של זה.

ישנם כמה סיכונים הקשורים למחקר קליני, אך ישנם גם יתרונות רבים הנלווים אליו. כשאתה שוקל אם עליך להשתתף במחקר קליני או לא, חשוב לך לשקול את הסיכון מול התגמול.

מחקר קליני הוא חלק מהתחום הרפואי המוסדר מאוד. יש הרבה חוקים ותקנות שיש לפעול לפיהם, מה שמוודא שלמחקר יש סיכון מינימלי לפגוע במשתתפים.

אנשים רבים מהססים להשתתף במחקר קליני כי הם חוששים שהם עלולים להיפגע במהלך המחקר או אפילו לאחר השלמתו. עם זאת, ישנם יתרונות רבים להשתתפות במחקרים קליניים, כולל הבנה טובה יותר של הבריאות שלך ואפשרויות הטיפול לחששות בריאותיים עתידיים.

זה יכול להיות מסוכן עבור המשתתפים להשתתף במחקרים קליניים כי ישנם סיכונים כרוכים במעבר אותם. עם זאת, זה גם יכול לעזור לך לקבל גישה לטיפולים ותרופות חדשות לחששות בריאותיים עתידיים.

מחקר קליני הוא הליך שעוזר למצוא תרופה או טיפול למחלה. זה מבוצע בדרך כלל על ידי מדענים, אנשי מקצוע רפואיים וחברות תרופות.

השתתפות במחקר קליני אינה מסוכנת כל עוד אתה יודע למה אתה נכנס ומה הסיכונים הכרוכים בכך. אבל יש כמה אמצעי זהירות שאתה צריך לנקוט כדי למזער את הסיכונים של השתתפות במחקר קליני.

אנשים מסוימים עשויים להיות מהססים להשתתף במחקרים קליניים כי הם חושבים שיהיה קשה מדי לצאת מהמחקר ברגע שהם התחילו אותו. עם זאת, ישנם נהלים שיכולים לעזור להקל על המשתתפים לצאת מהמחקר אם יש להם מחשבות שניות במהלך או לאחר ההשתתפות בו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך