מה זה דפיברילטור?

תוכן עניינים

דפיברילטור הוא מכשיר רפואי המשתמש במכות חשמל כדי להחזיר את קצב הלב התקין. הוא משמש בדרך כלל כאשר למישהו היה קצב לב חריג (הפרעת קצב) והוא נמצא בדום לב. המכשיר יכול לשמש גם על אנשים שנמצאים בפרפור חדרים, מה שאומר שהלב שלהם לא שואב דם סביב גופם והם עשויים להזדקק לעזרה דחופה.

ניתן להשתמש בדפיברילטור על אנשים שנמצאים בפרפור חדרים, כלומר הלב שלהם אינו שואב דם סביב גופם וייתכן שהם זקוקים לעזרה דחופה.

איפה חובה להציב דפיברילטור?

יש למקם דפיברילטור במקום שבו ניתן לגשת אליו בקלות על ידי צוות חירום. כמו כן, חשוב למקם אותו במקום שבו האדם לא יהיה בסכנת פציעה אם המכונה תופעל בטעות.

יש למקם את סוג הדפיברילטור במקום שבו תהיה לו גישה לחזה של המטופל. המקום המתאים לו הוא בתחתית כלוב הצלעות שלהם, בקו אחד עם הפטמה שלהם.

האם דפיברילטור באמת יכול להציל חיים?

זו שאלה שנדונה כבר עשרות שנים. הרבה אנשים אומרים שדפיברילטור יכול להציל חיים, אבל יש גם הרבה רופאים שלא מסכימים עם האמירה הזו. הבעיה היא שלא נעשו מספיק מחקרים כדי להוכיח את שני הצדדים של הטיעון.

בחלק זה, נבחן את הטיעונים השונים בעד ונגד השימוש בדפיברילטורים להצלת חיים.

הטיעון הראשון לשימוש בדפיברילטור הוא שהוא יכול לעזור למנוע דום לב פתאומי, שעלול להיות קטלני אם לא מטופל במהירות. דפיברילציה יכולה גם לעזור להחזיר את הקצב התקין אצל חלק מהמטופלים שחווים פרפור חדרים או טכיקרדיה חדרית. אם למטופל יש קצב לב לא סדיר, ייתכן שהוא יצטרך לעבור הליך.

לעתים קרובות משתמשים בדפיברילטורים במקרים של דום לב, שבהם הלב מפסיק לפעום לחלוטין. הם יכולים לשמש גם במקרים בהם מישהו סובל מטכיקרדיה חדרית, כלומר כאשר פעימות הלב שלו נהיות מאוד מהירות ולא סדירות. דפיברילטורים לא תמיד מצליחים להחזיר לאדם את הקצב הרגיל שלו, אבל הם כן משפרים את סיכויי ההישרדות.

מה ההבדל בין דפיברילטור אוטומטי ללא אוטומטי?

דפיברילטור אוטומטי הוא מכשיר המעניק שוק חשמלי ללב על מנת להחזיר את הקצב התקין שלו. דפיברילטורים לא אוטומטיים הם מכשירים שאינם נותנים הלם, אלא רק מפקחים על הלב.

דפיברילטורים אוטומטיים: הם משמשים בדרך כלל במצבי חירום וניתן למצוא אותם במקומות ציבוריים כמו שדות תעופה ותחנות רכבת. הם פועלים על ידי העברת טלטלה של חשמל ללב כדי לנסות לגרום לו לפעום שוב.

דפיברילטורים לא אוטומטיים: מכשירים אלה אינם מיועדים לספק זעזועים, אך עדיין ניתן להשתמש בהם במצב חירום. הם פועלים על ידי מעקב אחר פעימות הלב של האדם ומתריע לצוות הרפואי אם יש בעיה או אם מצבו משתנה.

האם כל אחד יכול לקנות דפיברילטור?

השלב הראשון בקניית דפיברילטור הוא להחליט איזה סוג של דפיברילטור אתה רוצה. שני הסוגים הפופולריים ביותר הם ידני ואוטומטי. דגמים אוטומטיים יקרים יותר אך יש להם את היתרון שהם קלים יותר לשימוש מכיוון שהם מיועדים לאנשים עם ניסיון רפואי מועט או ללא ניסיון.

דפיברילטורים יכולים להירכש רק על ידי מי שיש לו מרשם תקף מרופא או אחות, או ממי שקיבל אישור מהמטופל עצמו או ממקורביו.

כמה עולה דפיברילטור?

עלות הדפיברילטור משתנה בהתאם לסוג, גודל ויצרן המכשיר. העלות הממוצעת עבור AED נייד (דפיברילטור חיצוני אוטומטי) היא בין $1,000 ל-$2,000.

Facebook
Twitter
LinkedIn
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך